Löfte

Jag har varit duktig, inte ätit en sötsak på hle veckan, inte druckit något sockrigt, bara vatten och istället för chips och popcorn igår kcäll så åt jag morötter och gurka. Idag ska jag göra ett undantag till melodifestivalen, det blir popcorn tilldet, men inte vilka popcorn som helst utan kastrullpopcorn som tydligen var godkänt snacks av en dietist, så jag litar på henne och unnar mig det. Tänkte unna mig en sockerkaksbit också men icke, jag stog emot. Istället för cola blir det en fruktdrink av apelsin, kiwi, banan och hallon, som jag kört på  hela veckan för att bli frisk. Mums.

Jag har kommit på att det blir lättare att kämpa sig till målvikten om man får någon belöning. I vanliga fall skulle jag säga att när jag har varit duktig si och så länge så får ag börja äta godis igen, men det ska inte bli belöningen den här gången. Nej, såhär ska det se ut: när jag har gått ner fem kilo, då ska jag unna mig ett par dyra, fina jeans som kommer hålla. Tills dess får jag hålla tillgodo med budgetvarianter eftersom det är det enda plånboken tillåter.

Ekvationen låter:
-5kg = ett par fina jeans

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0